Translate

onsdag 23 september 2015

Så här gör jag


Vill visa Er hur jag gör, när jag ska sy ihop en "färdig framsida", vadden och baksidestyget på ett arbete.

Tråcklar med ungefär tio centimeters mellanrum både "lodrätt" och "vågrätt" ihop mitt täcke. Om jag, som nu, bestämt mig för att kvilta med raka sömmar, dock inte i "några diken", sätter jag med linjalens hjälp maskeringstejp rakt över mitt arbete. Låter sedan maskeringstejpen vara riktmärke för pressarfoten när jag syr sömmen. Mäter "mellanrummet" till nästa tänkta söm och "flyttar med mig" maskeringstejpen.

Så här gör jag, och jag tycker att det fungerar bra. Är det någon som har något annat käckt sätt att göra detta moment på, är jag nyfiken på hur Ni gör.

4 kommentarer:

  1. Tusen tack för ett fint tips, ska genast prova att göra på ditt vis.

    SvaraRadera
  2. Jag spraylimmar alltid ihop mina alster. Däremot var det ett bra tips med maskeringstejp, det ska jag prova. Jag brukar annars ta en linjal och rita med en penna som försvinner av sig själv, men tejp verkar ju enklare.

    SvaraRadera
  3. Bra idé med tejp, ska genast testa

    SvaraRadera