Translate

måndag 7 september 2015

Duk i försvinnande niorutor


I Fat Quarter nummer 1 från år 2008 fann jag en beskrivning av "Disappearing ninepatch". Där hade Anette Leijonberg sytt ett täcke i färgstarka Kaffe Fassettyger. Men jag valde att sy en duk i "milda toner" som är så "nära varandra" att man nästan inte ser "den försvinnande niorutan", tycker jag.

Mitt inlägg länkas i dag från bloggen "Bambisyr med sin Quiltglädje", där vi ser Eva-Brits "Visa och berätta måndag". Hoppas att jag nu kan inspirera Er att sy något av "detta gamla men ack, så effektfulla block".

9 kommentarer:

  1. Men så mjuk och fin den blir i färgerna. Jattefin sammansättning av tyger.

    SvaraRadera
  2. So sweat with that soft colors! Great job!!

    SvaraRadera
  3. Helt underbar, har själv försökt med samma mönster men lyckades bara få till två rutor, måhända ska jag försöka igen.

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset, så himla fin..Kram Immi

    SvaraRadera
  5. Veldig fint med de duse nesten like stoffene. :-)

    SvaraRadera
  6. Verkligen jättefin duk du sytt i väldigt härliga milda färger!

    SvaraRadera
  7. Hej! Så fin din duk blev! Inspirerande att se hur mönstret ser ut i milda färger. Tack för att du uppmärksammade mig!
    //AnetteL

    SvaraRadera