Translate

lördag 1 mars 2014

En remsa från Maja


Den här remsan är "basen och utgångspunkten" till min quilt Plusset som jag visade Er här på bloggen i går.
Remsan fick jag i ett brev före jul av Maria, som har bloggen Majas Paradis. Tre tyger lade jag till, ett med löv på, ett blått och ett med text på.

Så här första mars tänker jag mig tillbaka till slutet av september förra året. Då läste jag i bloggen "Carina syr och funderar" att Carina hade en idé inför Majas födelsedag; att vi bloggvänner skulle sända fem små kvadrater vars till Maja, och av dessa skulle hon sitta i sitt Paradis och sy en Plusskvilt.
Och så blev det! I mitten av november månad visade Maja oss sin Plusskvilt som hon sytt av "kvadrater från när och fjärran". 

3 kommentarer:

  1. Vad kul att få se en ursprungsremsa innan den har blivit insydd i någonting vackert! Ni har alla gjort fantastiska arbeten och din plusquilt är sååå läcker - och vilket jättejobb du har gjort med alla kvadrater!

    SvaraRadera
  2. Ja det var jo pluss å få stoff og :) og fin quilt i innlegget under:)

    SvaraRadera
  3. Det var en tuff kvilt, tål att fundera på om jag skall sy framöver.
    Må så gott

    SvaraRadera