Translate

lördag 29 mars 2014

En andra duk i ett rutmönster


Kan man visa tre sydda saker av ett och samma block under mars månad?

I boken "Lapptäcken, på nytt enkelt sätt" fann jag blocket "Hidden Wells" ritat av Mary Ellen Hopkins. Den 5 mars visade jag en löpare jag sytt, den 10 mars en duk av blocket.
Och i dag ytterligare en duk. Här har jag börjat quiltningen i mitten och sytt mig runt, runt i en cirkel utåt på min duk. Den idén fick jag sjätte och sjunde februari då jag såg att Eva-Brit som har bloggen "Bambisyr med sin quiltglädje" quiltat på detta viset. Så jag har henne att tacka för inspirationen. Mycket effektfullt, tycker jag.

5 kommentarer:

  1. Ja, det var otroligt effektfullt! Mycket läckra rutor du har gjort!
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Flott duk du har sydd, fint mønster, skjønner at du prøver det ut på flere prosjekter.

    SvaraRadera
  3. Jätteläcker och fint quiltad. Trevlig helg!

    SvaraRadera