Translate

torsdag 31 oktober 2013

Min adventskalender


Av tjugofyra hus har jag sytt en adventskalender. Dörrarna är numrerade och på Panduro köpte jag små ringar som jag fäst under siffrorna. Och i dessa "dörrkläppar" ska hängas ett litet paket i rött snöre. På dörr 24 finns ingen dörrkläpp utan en dörrkrans, på grund av att paketen den dagen ligger i en julstrumpa.
På adressen   gourmetquilterblog.wordpress.com   finns en video från den 6 mars 2013, som heter "How to make a House Block using 5" Squares", om Ni vill se hur man syr dessa hus.

21 kommentarer:

  1. Vilken jättesöt kalender du sytt. Så fiffigt att använda husmönstret. Tack för länken, ska spara den för framtida bruk.

    SvaraRadera
  2. Hi, thanks for showing what you have done from watching the video. I love your houses and the idea of the advent calendar. So exciting to see what you have done, thank you.

    SvaraRadera
  3. Så flott en kalender du har laget, synes den var så artig med dørene og ikke minst julaften, da du får gaven i julestrømpen :-) Da er det bare å glede seg til advent :-)

    SvaraRadera
  4. Likte din adventskalender , alle disse hus var en kjempe-ide syns jeg :)

    SvaraRadera
  5. Kul idé med lyckat resultat.

    SvaraRadera
  6. Kul idé du har gjort med husen, nu gäller det bara att hitta små saker att stoppa i 23 paket!

    SvaraRadera
  7. Veldig flott adventkalender! Heldige er dem som får bruke den! Takk for alle hyggelige kommentarer på min blogg:-) Det setter jeg stor pris på:-)))

    SvaraRadera
  8. Så super kalender du har sydd, den likte jeg godt! Jeg skal ta en titt på mønsteret, det var genialt å bruke det til kalender :)

    SvaraRadera
  9. Nydelige hus, du har gjort en kjempe flott jobb her. Fine julete farger. Jeg vil også sy hus må bare.........................................................sy tusen andre ting som jeg også har lyst til først.
    Takk for at du sprer kreativ glede.

    SvaraRadera
  10. Så fin kalender du har lagd! Det var en god ide å lage 24 julehus med plass til pakker. :-)

    SvaraRadera
  11. Vilken ide!!!! Den blev jättefin.
    Tack för dina kommentarer hos mej.....de värmer.
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  12. Kjempeflott, ein god ide også.:-)

    SvaraRadera
  13. Toppenidé med husen! Det blev sååå snyggt!

    SvaraRadera
  14. Nu är alla ord slut så håller bara med de som skrivit tidigare idag!!Bambikram

    SvaraRadera
  15. Fin idé och fint utförande!
    kram

    SvaraRadera
  16. Den blev fin din kalender.
    Kram

    SvaraRadera