Translate

onsdag 13 februari 2013

Ansikten utan namn


Jag har i min ägo en låda gamla svartvita foto. Några av människorna på bilderna känner jag igen, men de flesta är obekanta. Inte heller vet jag när och var korten är tagna.
Eftersom fotona kommer från mitt föräldrahem är det troligt att en del föreställer släktingar och vänner från förr, och miljöerna var säkert välbekanta för mina far- och morföräldrar, som inte längre finns bland oss och kan berätta.
Tänk om det skrivits lite på baksidan av korten. Då hade det funnits ett helt annat värde i bilderna och även nästa generation hade kunnat få glädje av dem. 

2 kommentarer:

  1. Visst är det sýnd att man har så många bilder från sina släktningar, men inga anteckningar på dem om vilka det är.
    vi får lära oss av andras misstag eller..
    Må så gott.

    SvaraRadera
  2. Har ett gäng sånna bilder jag med, håller med om att det är synd att man inte vet vilka människorna på bilderna är....
    Ska försöka att se till att vara noga med att ge beskrivning till mina bilder!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera